کارگاه استارتاپ برندینگ از طرف انجمن علمی دانشکده ی مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ساعت ۱۵ روز سه شنبه مورخ ۳۰ آبان ۱۳۹۶ در محل  دانشکده برگزار شد. مدرسان این دوره جناب آقای دکتر علیرضا شیخ و آقای رضا مهدوی بودند. یک ساعت و نیم ابتدای کارگاه با توضیحات تئوریک و ارزشمند آقای دکتر شیخ در حوزه ی برندینگ دنبال شد. در این قسمت از کارگاه معنی و مفهوم برندینگ شفاف و تفاوت این مفهوم با مفاهیمی همچون لوگو، اسم، تبلیغات و…  مفاهیم که معمولا با مفهوم برندینگ جابه جا استفاده می شوند، تشریح شد. ادامه ی این بخش از کارگاه در مورد 6 مرحله ی ساخت برند دنبال شد که به دلیل کمبود وقت به سه مرحله ی ابتدایی پرداخته شد. مباحثی هچون پوزیشنینگ ، ساختن داستان کسب و کار جالب، نمودار پوریشنینگ، روش های نامگذاری  و… در این بخش از رویداد مطرح شد. در ادامه بخش دوم کارگاه با معرفی کامل آقای رضا مهدوی شروع شد. این بخش بیشتر بازتابی از مباحث تکمیل کننده ی تئوری و تجربه های شخصی مدرس بود. در ابتدا مفهوم برندینگ به شکل یک کپسول حاوی 6 فاکتور اصلی شامل ارزش های برند، جوهره، تجربیات مشتری، تعهدات برند، قضاوت مشتریان و… معرفی شد. در ادامه چند نمونه ی موفق و جالب از برندهای واقعی و اتفاقات شکل دهنده ی این برندها بررسی شد و نمونه های استارتاپ های واقعی در میان حضار کارگاه مورد بحث قرار گرفت. در  ادامه ی مطالب بخش دوم کارگاه، هرم همنوایی برند، با ذکر مثال های واقعی داخلی و خارجی تشریح شد. سپس استراتژی برند با توضیح مراحل معرفی شد. در نهایت به پرسش های حضار پاسخ داده شد و در ساعت ۱۹:۳۰ کارگاه به پایان رسید.