استراتژی بازاریابی در گروه صنعتی گلرنگ

98-1-27


چرا بعضی شرکت ها در بحران های اقتصادی همچنان رشد می  کنند و توسعه می یابند؟ چگونه یک برند ماندگار می شود؟ چه تفاوتی میان بازاریابی و فروش این سازمان ها و سازمان های رقیبشان است؟ فرهنگ کاری این سازمان ها چگونه است؟

دانشکده مدیریت، علم و‌ فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در روز سه شنبه 27 فروردین  1398 میزبان مدیر بازاریابی و فروش گروه صنعتی گلرنگ آقای مهندس امینی نیک بود تا به بررسی و تبادل نظر با دانشجویان در خصوص این سوالات بپردازند.

در ابتدای جلسه آقای مهندس امینی به معرفی و ارائه تاریخچه ی گروه صنعتی گلرنگ پرداخت. ایشان عنوان کردند شرکت گلرنک با سابقه ای در حدود 50 سال با دشواری های زیادی مواجه بوده است ولی همواره نگاه صاحبان آن  کسب تجربه از گذشته  و برنامه ریزی برای پیشرفت و توسعه آتی بوده است. با توجه به سعی و تلاش خستگی ناپذیر و بصیرت مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ، این هلدینگ توانست در سال 1397 علی رغم بحران اقتصادی به عنوان بزرگترین شرکت خصوصی ایران با 20000 نفر پرسنل انتخاب گردد.

در ادامه ایشان به پرسش های دانشجویان در خصوص مدیریت ارتباط با مشتریان، میزان صادرات و ارز آوری گروه صنعتی در شرایط تحریم، تنوع فعالیت گروه صنعتی گلرنگ مثلا ورود به صنایع غذایی و دارویی و افتتاح فروشگاه های افق کورش پاسخ داد.

آقای امینی بیان کردند گروه های زیر مجموعه گلرنگ استراتژی را از هلدینگ دریافت می کنند و برنامه شرکت خود را متناسب با آن طرح ریزی می کنند و هلدینگ تا حدود زیادی به این شرکت های زیر مجموعه اختیار عمل داده است تا در چارچوب استراتژی شرکت مادر با توجه به تغییرات سریع در بازار  بتوانند بصورت چابک عمل کنند. پرسنل تازه وارد شرکت گلرنگ جهت آشنایی با بازار و مشتریان مربوط به حوزه کسب و کار مربوطه ، به مدت چند ماه به همراه کارمندان حرفه ای با مشتریان ملاقات و گفتگو می کنند .شرکت گلرنگ نیز در زمینه صادرات بسیار فعال بوده و سهم بازار چشمگیری از بازار کشور افغانستان و عراق را دارد  و چشم انداز شرکت گلرنگ جهت ورود به فهرست 500 شرکت برتر دنیا را اعلام کرد.

رعنا باقری