کسب مقام اول مسابقه ایده های یونیلیور

95/9/23


مسابقه ایده ­های یونیلیور در سال ۲۰۱۶ برگزار گردید و برندگان آن مشخص شدند. مسابقه ایده­ ها (IdeaTrophy) پروژه ابتکاری بین ­المللی شرکت یونیلیور (Unilever) است. مسابقه ایده ­های یونیلیور یک تجربه چالش برانگیز  و خلاق است که در آن با چگونگی کسب و کار آشنا می­شوید و در عین حال مهارت­ ها و شایستگی­ های خود را پرورش می دهید. هر سال، یک برند پیشرو یونیلیور به عنوان موضوع مسابقه ایده ­ها انتخاب شده و مسابقه و سوال بر مبنای آن طراحی می­ گردد. در این رقابت دانشجویان این فرصت را دارند که به عنوان مشاوران شرکت بین المللی یونیلیور در قالب تیم ‌های سه ‌نفره و در فضایی دوستانه و در عین حال حرفه‌ ای با یکدیگر کار کنند و ایده ­های خود را به مدیران یونیلیور ارائه دهند. معیارهایی که در این مسابقه سنجیده می شوند، عبارتند از: علاقه، شور و انگیزه، خلاقیت بر راهکاری قوی و خلاقانه بر مبنای تحلیلی جامع، تطابق با سفارش کار، قابلیت اجرا در کسب وکار و تاثیرگذاری و شیوایی بیان است.

دور دوم مسابقه ایده­ های یونیلیور از تاریخ ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۵ آغاز گردید و تیم های سه نفره با ثبت نام بر روی وبسایت، کار خود را بر روی کیس مسابقه آغاز کردند. بیش از ۱۰۰ تیم در وبسایت مسابقه ثبت نام کردند و تا پایان زمان مقرر برای ارسال طرح های اولیه در تاریخ ۲۳ آبان ماه، بیش از ۹۰ طرح از طرف تیم­های شرکت کننده ارسال گردید. پس از بررسی کیس­های ارسالی از سوی یونیلیور، ۲۰ طرح برتر انتخاب شدند تا در رویداد نیمه نهایی مسابقه ایده­ ها شرکت کنند. رویداد نیمه نهایی در تاریخ ۳ آذر ۱۳۹۵ برگزار گردید و در آن ۲۰ تیم منتخب طرح های خود را برای تیم داوری یونیلیور ارائه دادند و نظرات و بازخوردهای ایشان را دریافت کردند و پس از آن در فعالیت­ های تیم سازی شرکت کردند تا در پایان روز ۱۰ تیم از میان آن­ ها به عنوان فینالیست ­های مسابقه انتخاب شوند. پس از رویداد نیمه نهایی تیم ­ها حدود ۲۰ روز وقت داشتند تا با توجه به بازخوردها و نکاتی که از تیم داوران دریافت کرده بودند طرح خود را بهبود بخشیده و ارائه نهایی خود را حاضر کنند.

در نهایت ۱۰ تیم راه یافته به دور نهایی، در روزهای ۲۲ و ۲۳ آذر ماه در رویداد نهایی مسابقه ایده ­ها حضور یافتند. تیم ­ها در روز اول این رویداد، آخرین نکات و بازخوردها را از اعضای تیم مارکتینگ یونیلیور دریافت کرده و پس از آن در فعالیت­ های تیم سازی و همچنین دو جلسه آموزش ارائه شرکت کردند. در روز دوم رویداد نهایی مسابقه ایده­ها، تیم های فینالیست ایده ­های خود را برای تیم رهبری یونیلیور ایران ارائه کردند و نظرات ایشان را درباره طرح­ های پیشنهادی خود دریافت کردند. پس از آن تیم­ ها در فعالیت تیم سازی شرکت کرده و در انتهای روز برندگان مسابقه اعلام شده و جوایز خود را دریافت کردند.

در انتهای این دوره­ ی مسابقه ایده­ ها، تیم دانشجویی دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، متشکل از آقایان محمدرضا خداترس، امیر حسن‌زادگان و سبحان هاشم‌زاده، به مقام اول دست یافت.