افتتاحیه سلسله نشست‌های «گفتمان سیاستی»

افتتاحیه سلسله نشست‌های «گفتمان سیاستی» به میزبانی دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با مشارکت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

دکتر مهدی مجیدپور در افتتاحیه سلسله نشست‌های «گفتمان سیاستی» که به میزبانی دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با مشارکت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: برای پیشبرد اهداف در کشور و برای اینکه بتوانیم از ظرفیت نخبگان کشور در دانشگاه، صنعت و  نهاد‌های سیاستگزار استفاده کنیم، نیازمند یک گفتمان سیاستی هستیم.

دکتر مجیدپور افزود: اولین نشست از سلسله نشست‌های گفتمان سیاستی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حالی برگزار می­شود که در کشور ظرفیت های بسیار زیادی وجود دارد، ولی نیازمند یک عقلانیت مفاهمه‌ای برای حل مسائل کلیدی کشور هستیم، وی اضافه کرد که نهاد‌های سیاستگذار، بنگاه های صنعتی، دانشگاه ها و تشکل­های اقتصادی بایستی با گفتگوهای سازنده و تضارب آرا، مسیر پیشرفت کشور را بیش از گذشته باز نمایند. قاعدتاً تصمیمات بزرگ در کشور مانند واردات خودرو باید با کرسی‌های نظریه پردازی همراه باشد و بدون چنین کرسی­هایی نمی توان تصمیمات صحیح و با اقناع افکار عمومی گرفت.

در ادامه دکتر بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش­های مجلس تاکید کرد که کشور ایران ظرفیت های بسیار بالایی از منظر نیروهای انسانی و نخبگانی دارد و مرکز پژوهش های مجلس برنامه های متعددی برای استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان کشور در حوزه­های مختلف دارد.

دکتر بابک نگاهداری همچنین بر درهم­ تنیدگی اقتصادی با کشور­های منطقه ­ای و تبادلات کالاها، خدمات و انرژی تاکید کرد و این مهم را باعث ثبات و ارتقاء امنیت کشور دانست. در انتهای صحبت ها، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ضمن اشاره به اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از پنجره‌های فرصت در کشور تاکید کرد که با توجه به شکل‌گیری پلتفرم دانش بنیان در کشور، لازم است تا از این ظرفیت برای رفع نیازهای کشور استفاده جدی شود.

در ادامه نشست «واردات خودرو» با حضور میثم خسروی، مدیر گروه پولی و بانکی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مهدی دادفر، دبیرانجمن واردکنندگان خودرو، امیرحسن کاکایی، عضوهیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و مرتضی زمانیان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر  برگزار شد.