دفاعیه پایان نامه شایان معادیخواه مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
 
استاد راهنما یک: دکتر علیرضا شیخ

استاد راهنما دو: دکتر عسل آغاز

داوران داخلی: دکتر محمد صادق امامیان

داوران خارجی : دکتر محسن اکبرپور شیرازی

نوع کار
توضیحات
زمان برگزاری:
شنبه 11 اسفند 1403 ساعت 12:15 ظهر
محل برگزاری
دانشکده مدیریت، علم و فناوری

چکیده پایان نامه:

با رشد روزافزون شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان بخشی از فعالیت‌های روزمره افراد، این پلتفرم‌ها به‌طور گسترده‌ای موردتوجه برندها و شرکت‌ها برای اهداف بازاریابی قرار گرفته‌اند. بااین‌حال، تحقیقات پیشین نشان داده‌اند که استفاده از شبکه‌های اجتماعی، علی‌رغم مزایای متعدد، می‌تواند تهدیدات جدی روان‌شناختی و روانی برای کاربران ایجاد کند. فرسودگی ناشی از شبکه‌های اجتماعی نیز ممکن است منجر به ایجاد نگرش‌های منفی نسبت به محصولات و خدمات عرضه‌شده در این پلتفرم‌ها شود. این پژوهش باهدف بررسی این شکاف، تأثیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی بر نگرش کاربران نسبت به یک محصول جدید را با درنظرگرفتن مقایسه اجتماعی به‌عنوان عاملی کلیدی در ایجاد مسائل روان‌شناختی موردمطالعه قرار داده است. داده‌های این تحقیق از 178 کاربر ایرانی شبکه اجتماعی اینستاگرام به‌وسیله پرسشنامه جمع‌آوری شد. نتایج نشان داد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی به‌تنهایی تأثیری بر نگرش کاربران ندارد، اما در حضور مقایسه اجتماعی، استفاده از این پلتفرم‌ها تأثیر مثبتی بر نگرش کاربران نسبت به معرفی یک محصول جدید دارد. به‌طورکلی، یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که این پلتفرم‌ها می‌توانند بستری مناسب برای معرفی محصولات و خدمات شرکت‌ها فراهم کنند.