کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات

معرفی رشته مهندسی فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک به عنوان یکی از مباحث مهم فناوری اطلاعات و ارتباطات، مورد تاکید کارشناسان این حوزه و دربرگیرنده هرگونه تجارت و تعامل در بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌باشد. م خرید و فروش و تبادل هرگونه کالا، خدمات و یا اطلاعات از طریق شبکه‌‌های رایانه‌ای یا انجام مبادلات تجاری در یک قالب الکترونیکی‌‌ از تعاریفی است که برای تجارت الکترونیکی بیان شده است که به سرعت در حال جایگزینی با روش‌های تجارت سنتی بوده و بسیاری از کشورها، بهره‌مندی از آن را سرلوحه استراتژی‌های کسب‌وکار خود قرار داده‌اند. زایای تجارت الکترونیک عبارتند از: دسترسی به بازار جهانی، کاهش هزینه‌ها، راحتی و سهولت استفاده، امکان مقایسه قیمت و امکان بهبود رضایت مشتریان.

هدف از دوره ارشد مهندسی فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیکی ارائه درکی مناسب از فناوری‌های مرتبط با شبکه‌های کامپیوتری، مهارت در طراحی و تولید سیستم‌های مالتی مدیا برای توزیع در سطح شبکه و آگاهی از ابزارها و روش‌های مورد نیاز برای تغییر وظایف تجارتی و مدیریتی از طریق انجام معاملات به صورت الکترونیکی است. این رشته دارای بازار کار در موارد زیر خواهد بود:

  • فعالیت در بانک‌ها حول محور پول الکترونیک (خدمات بانکی الکترونیک، بانکداری اینترنتی، بانکداری موبایلی و …)
  • ایجاد و مدیریت سایت‌های ارائه دهنده خدمات تجارت الکترونیک
  • تولید نرم افزارهای مدیریت مشتریان (CRM)
  • توسعه نرم­افزارهای تحت وب با رویکرد تجارت الکترونیک