با توجه به نیاز صنعت و فضای کسب و کار ایران و با توجه به برند معتبر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پرورش نیروهای کیفی مهندسی، یک گروه از دانشگاهیان با تجربه (تحت نظارت دکتر محمدحسن سبط) یک گام جسورانه و رو به جلو برای آموزش و تشویق نسل بعدی مجریان، کارآفرینان، مهندسان و مدیران برداشتند. نتیجه این حرکت تعریف اولین برنامه MBA دانشگاه بود که در سال ۱۳۸۶ راهاندازی شد. ۴ سال بعد دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشکده مدیریت، علم و فناوری را ایجاد نمود که از آن زمان تا به امروز ارائه دهنده دورههای MBA، کارشناسی ارشد (فلسفه علم و آینده پژوهی) و دکتری (آینده پژوهی) بوده است.
در سال ۱۳۹۲ اولین دوره معتبر بین الملل MBA (به زبان انگلیسی) با هدف جذب متقاضیان بین المللی از منطقه و فراتر از آن راهاندازی شد. امروزه دانشکده مدیریت، علم و فناوری با اتخاذ رویکرد مسئله گرا و ایجاد راه حل برای بستر ایران، تعاملی سازنده را با تصمیم گیرندگان در سراسر بخشهای دولتی و خصوصی در حوزههای صنعتی و خدماتی را ایجاد نموده است. دانشکده مدیریت، علم و فناوری همراه با یک نسل جوان از دانشگاهیان فارغ التحصیل از بهترین مدارس مدیریت و کسب و کار دنیا، برنامههای MBA را در سطح جهانی و در مقاطع کارشناسی ارشد رشتههای مدیریت، فلسفه علم و مدیریت تکنولوژی ارائه میدهد.
دورههای MBA و سایر دورههای کارشناسی ارشد در بالاترین استانداردهای کیفی و توسط ورزیده ترین سرمایههای انسانی این دانشکده و مدعوین هر ساله برگزار میگردد. دانشجویان در دانشکده مدیریت، یک فضای الهام بخش و پر جنب و جوش را تجربه میکنند و موقعیتشان را در میان بهترین نخبگان، دانش آموختگان و مدیران ارتقاء میبخشند.
دوره MBA با سطح علمی بالا و ابتکاری طراحی شده در کلاس بین المللی، هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان و داوطلبان بخشهای مختلف را با زمینههای متنوع آموزشی و عملی جذب میکند. برای هفت سال متوالی دوره MBA دانشگاه صنعتی امیرکبیر به یک نام تجاری مشهور و موفق آموزشی در رتبههای ملی و بین المللی تبدیل شده است. دورههای MBA برای آشنایی با آخرین تئوریها و مطالعات موردی و همچنین محیط کسب و کار ایران طراحی و متناسب سازی شده اند.
دوره MBA دانشگاه صنعتی امیرکبیر یک برنامه تمام وقت بوده که در بر گیرنده ۱۶ موضوع شامل ۱۰ درس اصلی (۳۰ واحد) و ۶ درس اختیاری (۱۸ واحد) می باشد. دوره MBA علاوه بر مهندسان، همواره متقاضیانی را از طیف وسیعی از سطوح حرفهای سازمانی و از رشتههای مختلف را جذب میکند. ماموریت کلیدی این دوره فراهم آوردن ترکیبی از تئوری و عمل و حصول اطمینان از اینکه دورههای MBA نه تنها در یک محیط رقابتی جهانی تعریف و ارائه گردد، بلکه بلافاصله قابلیت پیادهسازی آموختهها در فضای کسب و کار ایران را نیز دارا باشد. برای اطمینان از اینکه دوره MBA ما از بالاترین کیفیت ممکن بهره مند است، دانشکده مدیریت، علم و فناوری همواره ارتباط دانشگاه و صنعت را با دعوت از استادان مجرب و با تجربه ازداخل و خارج دانشگاه برقرار کرده است.
همچنین حوزههای تخصصی مشاورهای ما برای بخشهای صنعت شامل برنامههای مدیریت ملی شامل انتقال تکنولوژی بین المللی، مدیریت ریسک، سیاست صنعتی، استراتژی نوآوری و مشاوره در سطح بنگاه میشود. ما همکاری نزدیکی با سازمانهای دولتی داریم و همچنین با طیف گستردهای از بخشها از جمله انرژی، خودروسازی، ICT، بانکی، خرده فروشی و مدیریت شهری به طور مداوم کار میکنیم.