برگزاری اولین دوره عالی تربیت مدیران بخش معدن و صنایع معدنی کشور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

به همت دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اولین دوره عالی تربیت مدیران در حوزه معادن و صنایع معدنی کشور طراحی و در حال اجرا است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر: دکتر مهدی مجیدپور، رئیس دانشکده مدیریت، علم و فناوری با اعلام این خبر گفت:  فقدان دانش های لازم در زمینه مدیریت کسب وکار معادن، اقتصاد، سیاستگذاری و حکمرانی معادن، موجب شده تا بخش معدن و صنایع معدنی با شکوفایی فاصله زیادی داشته باشند. این در حالی است که بخش معادن در کشور ظرفیت بالایی برای نقش آفرینی در اقتصاد ملی داشته و جزء اولویت های صنعتی و اقتصادی کشور است.  
دکتر مجیدپور افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، دانشگاه صنعتی امیرکبیر مادر دانشگاه های صنعتی کشور است و انتظار می رفت تا این دانشگاه که دارای دانشکده های مدیریت، مهندسی معدن و مهندسی مواد و متالوژی است در پر کردن خلا دانش و مهارت مدیریت معادن و صنایع معدنی نیز پیشتاز و پیشقدم باشد.
وی گفت: بر همین اساس پس از انجام مطالعات لازم و برقراری تعاملات سازنده با مدیران معدنی کشور،  برای اولین بار دوره عالی تربیت مدیران اجرایی در بخش معدن و صنایع معدنی  طراحی شده و هم اکنون در حال اجرا است. خانه معدن ایران شریک اصلی در طراحی و برگزاری این دوره است و مساعدت های فراوانی جهت برگزاری این دوره انجام داده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

 رئیس دانشکده مدیریت ، علم و فناوری خاطر نشان کرد: این دوره حاصل زحمات، تعاملات و هم اندیشی های متعدد بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شرکت های تجاری و تشکل های معدنی است. جهت برگزاری مناسب این دوره و طراحی عناوین دروس، سرفصل ها و محتوای آنها مطابق با آخرین پیشرفت های علمی در دنیا و همچنین نیاز بخش معدن و صنایع معدنی کشور، بیش از یک سال زمان صرف شد.
دکتر مجیدپور بیان داشت : مدرسین این دوره را اساتید برجسته و مخاطبین این دوره را مدیران کلیدی شرکت های معدنی تشکیل می دهند. برگزاری دوره چند سال به طول خواهد کشید و به دانش پذیران در پایان دوره گواهی معتبر از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعطاء خواهد شد.