نشست همکاری دانشگاه و صنعت در بخش معدن

نشست همکاری دانشگاه و صنعت در بخش معدن با محوریت استفاده از ظرفیت تبصره ۵ ماده ۱۴ قانون معادن روز دوشنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

در این نشست جناب آقای دکتر علیرضا رهایی سرپرست محترم دانشگاه صنعتی امیرکبیر، جناب آقای دکتر هومن هادیان سرپرست محترم دفتر صنایع و معادن پیشرفته، جناب آقای مهندس محمدرضا بهرامن رییس محترم هیات مدیره خانه معدن ایران و نائب رییس اتاق بازرگانی ایران، مدیران برخی از شرکت های معدنی و جمعی از اساتید دانشکده های مدیریت، علم و فناوری، مهندسی معدن، مهندسی مواد و متالوژی و مهندسی شیمی حضور داشتند.

این نشست در سه بخش برگزار شد. در بخش اول جناب آقای دکتر مهدی مجیدپور ریاست محترم دانشکده مدیریت، علم و فناوری ضمن خوشامدگویی به حضار در جلسه، توضیحاتی راجع به هدف نشست ارائه دادند و سپس جناب آقای دکتر حامد ملاداودی ریاست محترم دانشکده مهندسی معدن نیز ضمن استقبال از نشست تاکید داشتند که ظرفیت خوبی در قانون مذکور وجود دارد. در ادامه جناب آقای مهندس بهرامن در مورد تبصره ۵ ماده ۱۴ قانون معادن توضیحات تکمیلی را ارئه کردند. سپس جناب آقای دکتر رهایی در مورد ماهیت این نشست و میزان سودمندی آن صحبت کردند. بخش دوم مربوط به پرسش و پاسخ بود که اساتید سوالات و ابهامات خود را در مورد ماهیت تبصره ۵ ماده ۱۴ قانون معادن مطرح کردند که جناب آقای مهندس بهرامن و جناب آقای هادیان در این مورد پاسخگو بودند. در بخش سوم تعدادی از فرم های اولیه مستندسازی نیازمندی های فناورانه (RFP) که از سمت برخی از شرکت های معدنی ارائه شده بودند، جهت اطلاع اساتید مرور شدند تا در صورت تمایل جهت ارسال پرپوزال اعلام آمادگی کنند. در پایان نشست مقرر شد جهت تکمیل روند، اساتید و شرکت ها با دبیرخانه مربوط به اجرایی سازی این قانون که با همکاری دانشکده مدیریت، علم و فناوری، وزارت صمت و خانه معدن ایران شکل خواهد گرفت، در ارتباط باشند.