دوره بین المللی مشترک “کارآفرینی و مهارت­ های آینده” بین دانشکده مدیریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و آکادمی تجارت خارجی روسیه

دوره سه ماهه «کارآفرینی و مهارت‌های آینده» با میزبانی آکادمی تجارت خارجی روسیه و دانشکده مدیریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار گردید. هدف این دوره انجام کار تیمی مشترک برای یادگیری و تولید ایده در زمینه‌ی موضوعات کسب و کار و توسعه پایدار بوده است. طراحی این دوره بر اساس یادگیری و افزایش تعامل و مشارکت بین‌المللی از طریق همکاری برخط بین اساتید و دانشجویان دو کشور انجام شده است. آقای دکتر مهدی مجیدپور، رئیس دانشکده مدیریت اعلام نمودند که تعداد 30 دانشجو از طرف ایرانی و 30 دانشجو از طرف روسی در این رویداد شرکت نمودند و توسط اساتید دو طرف راهبری شدند. ایشان ضمن تشکر از تلاش ­های آقای دکتر باقرزاده، مدیر همکاری ­های علمی و بین ­المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اضافه نمودند که گسترش همکاری­ های بین المللی از مهمترین راهبردهای دانشکده مدیریت است. از طرف اساتید داخلی آقای دکتر سیدمحمدصادق امامیان به عنوان نماینده دانشکده و آقایان دکتر مرتضی زمانیان و علیرضا شیخ راهبری و هدایت دوره را بر عهده داشتند.

در این دوره پس از گذراندن یک دوره مقدماتی، دانشجویان به صورت مستقل در تیم‌های ایرانی و روسی موضوعاتی متناسب با چالش­ های توسعه پایدار و همچنین مسائل کلان کشورهای فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران را انتخاب نمودند و با تمرکز بر آن تلاش کردند تا علاوه بر تحلیل وضعیت کشورها، تحلیل تطبیقی متناسب با آن را ارائه دهند. این فرآیند در انتها کمک می‌کند تا گروه‌های مختلف دانشجویی بتوانند اقدام به توسعه‌ی یک ایده تجاری کارآفرینانه با توجه به اهداف توسعه پایدار نمایند.

به دانشجویان شرکت کننده در این رویداد، گواهینامه معتبر از سوی آکادمی تجارت خارجی روسیه اعطا گردید.

مطالب دیگر